5/10/08

Malgastant els nostres impostos


Una de les notícies que més m'ha sobtat aquesta setmana és la campanya publicitaria que ha fet la Junta de Andalucia (PSOE) per a promocionar el turisme al riu Guadalquivir.

El primer punt destacable es que el fulletó que promociona el riu està il·lustrat amb una fota de la catedral de Palma de Mallorca. la veritat jo no tenia coneixement de que el Gualdaquivir tingués en el seu recorregut el pas per la capital de les Illes Balears.

Encara que el tema anterior ja és motiu suficient per alguna dimissió, que no s'ha produït, el més greu és el preu de la campanya, ni més ni menys que 52 milions d'euros, és a dir 9.000 milions de pessetes. Em sembla una autentica vergonya que una campanya publicitaria d'un organisme públic tingui aquests cost. Però encara més greu es que la Junta de Andalucia gasta diariament 225.000 euros diaris en publicitat. Si això no és malversació de diners públics no sé a que se li pot dir.

I després els catalans hem de sentir com ens acusen de gastar diners en coses que no són útils i a sobre quan reclamem el que ens pertoca alguns governs autonòmics ens diuen que em d'aplicar el principi de solidaritat. Jo defenso la solidaritat però per a coses bàsiques no per a que la Junta crei una xarxa clientelar d'interessos i ajudar als "amics". Sembla que alguns politics pensen més en mantenir les seves "capelletes" que en benfici dels ciutadans.

En aquests temps de crisi, notícies com aquesta em fan perdre la credibilitat en els nostres gestors, encara que cada vegada s'ha de dir que en ténen menys.