21/8/08

Periodisme vomitiu.


Fa temps que tinc seriosos dubtes sobre el tipus de periodisme que es fa a Espanya, però havent vist com s'ha tractat el lamentable accident aeri de Barajas, en el que han mort 153 persones, no puc calificar el periodisme que s'està fent amb un altre adjectiu que repugnant.

Em causa repugnància veure com sembla ser que els periodistes desitjaven que el número de víctimes fos cada vegada més gran i així poder servir més morts a la audiència.

Em repugna veure algunes imatges que atempten contra els drets de qualsevol persona. Em refereixo a imatges de cremats entrant als serveis d'urgència dels hospitals madrilenys.

Em repugna veure com periodistes sense escrúpols estiguin sobre els familiars de les víctimes preguntant a quants familiars han perdut o volent saber com es troben. Què esperen, que estiguin picant de mans i ballant???

Em repugna el mercadeig del dolor en el que hem caigut i que diu molt poc del tipus de societat en el que estem vivint.

No entenc si això és el que s'explica a les facultats de periodisme, però ho dubto molt. Tot és resultat de les estratègies empresarials de les empreses de comunicació, que deixen de banda la deontologia professional. El que més em sobta és que els propis periodistes no es neguin a fer aquest joc i que en tot això hagin participat tant empreses privades com les de caràcter públic.

1 comentari:

Anònim ha dit...

És el triomf de la forma de fer "periodisme" de la premsa groga, aquí coneguda com a "premsa del cor". La diferència és que en aquesta no surten freakies sense ofici ni benefici que viuen d'exclusives, sinó persones que viuen autèntics drames.